13 Haziran 2011 Pazartesi

Singapur Gezi Yazısı - 遊記: 新加坡

Asya'da gezdiğim ülkeler arasında en gelişmiş olan Singapur, bunda Japonya'ya henüz gitmemiş olmamın etkisi vardır şüphesiz :) Bu ülkeler içerisinde yemekleri en çok hoşuma giden yer de Singapur, bu yüzden 2 adet yemek fotoğrafıyla başlayalım. İlk resim Singapur Çinlilerinin bir restoranından, ikinci ise bir Hint lokantasından.

我在亞洲去過的國家之内新加坡是最發展的,若有一天去日本這個實話應該不會有效的:) 這些國家之内菜最好吃的也是新加坡,因此下面先加兩張食物的照片。第一張是一家華人餐廳、第二張是印度的。



Singapur ülkesinin başkentinin ismi Singapur Şehri, şehir merkezi nehir kenarlarında daha çok. Duyduğuma göre dünyada ışıklandırması en iyi şehir seçilmiş, filmlerden bildiğim Las Vegas'ı andırdı bana.

新加坡的首都叫新加坡城,市中心比較靠近河邊。聽説新加坡被接受是全世界照明最厲害的城市,感覺像拉斯維加斯。



Çok enteresandır Güneydoğu Asya'nın hangi ülkesine gittiysem Türk dondurmacısı mutlaka gördüm, hem de en merkezi lokasyonlarında şehirlerin.

真奇怪不管去哪一個東南亞國家都有土耳其冰淇淋,甚至位置都在市中心最熱鬧的區。


Singapur'de toplu taşıma sistemlerinde "pay by distance" sistemi var, otobüse binerken ve inerken kartını (kredi kartını da kullanabilirsin) okutuyorsun ve mesafeye göre ücret düşüyor.

新加坡的公車有 "pay by distance" 系統,上車下車都刷卡(也可以刷信用卡),按照距離扣錢。


Ve Singapur'un meşhur simgesine geldi sıra. Efsaneye göre Sumatra prensi 13.yy civarı Singapur'a ilk ayak bastığında garip bir hayvana rastlar, tam olarak aslan değildir ama aslana benzemektedir bu yaratık. Bu sebepten şehrin ismini Sanskrit dilinde "Aslan Şehri" manasına gelen Singapore koyar. Bu arada mevzu bahis figürün ismi Merlion.
 終於要提了新加坡很有名的象徵。傳説蘇門答臘王子大概13世紀第一次到新加坡看到了一個長得像獅子的動物,但也不完全是。因此取這裡Singapore為名稱,Singapore在梵語是"獅城"的意思。
,
Çektiğim bütün resimleri buraya eklemem tabii ki imkansız, o yüzden özet modunda ilerliyorum. Sıradaki destinasyonumuz Arap Bölgesi, ve malesef Türklere ait bütün dükkan, restoran vesaire her neyse burada toplanmış, bir yabancı görse Türkiye'yi orta doğuda bir Müslüman ülkesi sanacaktır muhtemelen.

我當然無法這裡加我拍得所有的相片,所以我還是總結一下我的旅遊。下一站是新加坡的阿拉伯區,而且太遺憾了關於土耳其的所有的餐廳啦,店拉都在這裡集中。若一個外國人看到這個應該會以爲土耳其是一個中東國家。



Singapur'un meşhur kağıt binaları, cepheden bakınca incecik bir levhayı andıran koca koca yapılar.

新加坡很有名的 "紙樓",看起來的感覺是很細的一張木板。


Alaturka Türk ve Akdeniz Restoranı'na girelim diyoruz, oradaki birisine girişi soruyorum ilk başta bulamadık, binanın arka tarafındaymış, "are you turkish?" sorusuna "yes" yanıtını alınca "merhaba" diyorum fakat çok farklı bir aksanla karşılaşıyorum, yarısını anladım cümlenin yarısını anlamadım. İran Türkmenlerinden imiş restoranın sahibi. İçeride hep Türk müzikleri ve geleneksel dekorasyonu var, çiniler, halılar vesaire. Beyti kebap da gelince bende bir duygulanma oldu tabi, özlemişim be.

Akaturka 土耳其&地中海餐廳,找不到門口(以後知道了門口在大樓的後面),問一個人 are you turkish? 聽到了yes就開始講土文但他有一個很無怪的強調,後來說他是伊朗的突厥。餐廳裏面都播放土耳其音樂,土式裝飾,瓷器拉、地毯拉。接下來吃beyti kebap我真感動了,真想傢了。



Tayvan'dan arkadaşım Tracy ile birlikte gittik, Singapur Çinlisi dostumuzla birlikte 3 kişiyiz. Shi-Jie beyti kebaba bayıldı. Üzerine sütlaç ve Türk kahvesi, benden mutlusu yok, şişirdi ama değdi yani.

我們從臺灣跟Tracy 一起去新加坡的,加新加坡朋友 Shi-Jie(不知道是哪兩個字,獅結? 呵呵)。shi jie 超喜歡了beyti kebap, 吃飽了再吃土耳其米布丁,喝土耳其咖啡,我就是全世界最快樂的人~~ 真吃橙了但我覺得值得。



Durian meyvesine Tayvan'dan da aşinayım, çok kötü kokan bir meyve. Singapurlular çok daha fazla yiyorlar, sevmeyen de çok olunca toplu taşıma araçlarına durianla binilmesini yasaklamakta bulmuşlar çözümü. Bana Endonezya'da çok ısrar etmişlerdi, böyle avokado ile karıştırıp dondurmalı yapmışlar ve üzerinde çikolata sosu, "lets give it a try" dedim ama neredeyse kusuyordum.

我在臺灣看過榴蓮,超臭的呀。新加坡超多人吃的,不過也當然有些人不喜歡的,上公車或地鐵不可以帶榴蓮上去的。我在印尼吃過,把榴蓮跟鱷梨綜合,再加巧克力醬,看起來不錯但是一吃了一口快要吐出來了。


Amsterdam'ın "Red Light District"i olur da Singapur'un olmaz mı? Yanlış anlamayın, benim gitme amacım tamamen farklı. Singapur'da sigara çok pahalı, bir paket Marlboro yaklaşık 15 lira. Red Light District'te paketi 4 dolara Djarum Black ve bir paket Marlboro aldım, 6 günlük Singapur gezimin son 2 günü zaten, yeter. Djarum Black demişken, Türkiye'de 7-8 liraya satılıyor sanırsam, Endonezya sigarası, paketini 1 dolara alıyordum. Ve Djarum'dan çok daha güzel karanfilli sigaraları da var Endonezyalıların.

阿姆斯特丹有個紅燈區,新加坡沒有麽? 不要誤解我去那裡的原因完全不一樣,在新加坡香煙好貴,一包大概270台幣吧,我在臺灣抽百樂門,一包80台幣而已。聽説在紅燈區印尼人賣120台幣,買了一百Marlboro一包Djarum Black (是印尼的一種康乃馨口味的香煙,在印尼賣20台幣而已)。


Yukarıdaki resimdeki kurbağa da neyin nesi? Evet, tahminde yanılmıyorsunuz, kurbağa yedik :) Tadı tavuk etini andırıyor, bence güzel. Ama yemesem de olur yani.

在宮燈去吃了田雞。通知一下沒吃過的人,味道很像雞肉我覺得,好吃,但若沒有機會吃也沒有關係。


Singapur'da bulunduğumuz sıra dünya kupası zamanı, final maçı İspanya- Hollanda. Güzel bir dev ekran koymuşlar, maçtan önce canlı müzik de vardı, diğer Singapurlularla beraber izledik maçı, ha bu arada Singapurlular dedim ama Singapur'da çok fazla yabancı var, bence gördüğüm her 10 kişiden biri yabancıydı.

我們在新加坡時有世界盃,決賽西班牙跟荷蘭。看到了那個巨大屏幕吧,跟別人一起湊熱鬧了:) 對了新加坡好多好多外國人,每詩人之一是老外吧。


Aşağıdaki resim Sentosa Adası'ndan teleferiğe biner iken, etrafı açık olmasından ötürü ben çok korktum, Tracy hiç korkmadı valla. Manzara tatlıydı ama, manzara resimlerini aşağıda bulabilirsiniz.

以下的照片在聖淘沙拍的,上纜車。因爲外面沒什麽真嚇人的,Tracy一點也沒有怕,真厲害啊她。風景很好看的。



11 ay olmuş Türkiye'ye dönmeyeli, o heyecanla hava alanınınn yolunu tutuyoruz 6 günlük Singapur gezisinden sonra。
有11個月沒有回老家了,所以好激動了呀。6天的新加坡旅遊結束了。


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...