18 Haziran 2011 Cumartesi

Filipinler / 費率並: Manila - 馬尼拉

Aslında Hong Kong'a gitmeyi planlıyordum, arkadaşım Gerardo'ya dedim "de hayde kalk gidek baboli", Filipinler'e gitmeyi önerdi kendisi, aslında tam stres atılacak bir yer Filipinler, "bana uyar" dedim, kim gelmek ister diye arkadaş çevresine bir sorduk. Aslında fikrin sahibi Gerardo'nun da içinde olduğu 5 kişilik bir grupla gidecektik güzel bir tatile, biletler de alınmıştı, sonra Gerardo'nun da içinde bulunduğu 3 kişi üniversitedeki hocaları ile sorun yaşamışlar, işte gidersen seneye bir daha alırsın bu dersi, yok bursun kesilir bu lab.dan kalırsan vesaire şeklinde. Biletleri boşa gitti yazık, Osama ( 10 yaşında İsrail saldırısından Honduras'a göçmüş bir Filistinli) hocalarına her gün mail attı geziden yok hastalandım, hastanedeyim vesaire tarzında. Ben açık açık söyledim, ben 2 hafta yokum Filipinler'e gezmeye gidiyorum diye. Sanırsam bölümdeki Japon kız hariç tek yabancı olduğum içim bana karşı çok anlayışlılar. Bu arada biz Tayvan'da yaşıyoruz hepimiz.

我本來想去香港旅遊,叫了我朋友Gerardo跟我一起去香港玩,他建議去費率並,其實費率並是個典型的可以散心的地方,成交了!後來問了一下誰想跟我們一起去,本來要總共五個朋友一起去度假,機票都訂好了,但包含去費率並這個建議的"主人"Gerardo的3位無法跟老師請假,你若出國玩這堂課明年再來,並且獎學金也會取消 等等 教授的這些威脅以後他們決定不去了,機票都浪費了。結果我跟宏都拉斯朋友Osama (10嵗由於以色列進攻逃走移民到宏都拉斯的一個巴勒斯坦人) 一起去菲律賓,他比較聰明,在菲律賓的時候每天都寄信給老師說他生病了沒辦法去上課類似的藉口。我直接告訴了老師我要出國玩兩個禮拜,他們沒意見。對了我們都在臺灣上學的。

Neyse gezimize geri dönelim derim ben. Filipinler'e yapacağınız 21 günlük ziyaretlerde vize muafiyeti var, Filipinler Haiti'den bile vize istemiyor, borderless bir ülke sanki. Ben vize denen şeye oldum olası gıcığımdır zaten.

我回談這個旅遊去吧。土耳其人入境菲律賓二十一天不需要辦簽證的,連海地人都不用簽證,看上去是個無邊界的國家。我一直真討厭簽證這個東西。

Bir bilgi daha ekleyeyim, son gün Boracay adasında fotoğraf makinemi çaldırdım. Osama'nın kamerasından resimler olsa da insan kendi çektiği resimlerin bir anda yok olmasına çok üzülüyor elbet.

還要提一下在長灘島最後一天我相機弄丟了。有Osama用自己的相機的一些照片但我自己拍的好多張不見了當然讓我好難過 :(

Havalanından taksi ile Ermita bölgesine geçiyoruz, LP'de gördüğümüz hosteli bulmaya gidiyoruz. Taksiden dışarı baktığınızda ülkenin ne kadar fakir olduğuna şahitlik ediyorsunuz, sokaklarda o kadar çok insan var ki evsiz, insanlar kendilerine bir "ev" bellemişler, deniz kenarı veya ara sokaklar hiç fark etmiyor, orada yaşıyorlar.Ermita denen bölgede gördüğünüz 10 bayandan 8i hayat kadınıdır, 1i de bayan sanarak yanıldığınız travestiler. Jamila(Cemile) isminde müslüman olduğunu söyleyen bir travesti ile karşılaşıyoruz, arkadaş da oluyoruz aslında. Israrla soruyor nerede kaldığımızı, sylemiyoruz biz, ama gece zaten karşılaşcağız kendisi ile, zira piyasa yaptığı sokaklar buralar.

從機場我們坐計程車去Ermita區,找在LP看過的飯店。在車上看一下外面了解菲律賓貧民多窮,好多無家可歸的人,住宅海邊、路上 等等。在Ermita每10個女人之8是妓女,只一是人妖。叫做Jamila的一個穆斯林人妖硬要我們留給她我們聯絡方式或飯店的名字,我們當然沒有,但天黑了要再踫到他,這裡就是她上班(!)的地盤。

Filipinler'de bir yabancının filipinli bir kızla beraber olması çok cesaretlendirilen bir durum. Taksi şoförlerinin 2. bilemediniz 3.lafı buraya geliyor hemen, ve bu adamların ne kadar yaşlı olursa o kadar makbul olacağını söylüyorlar bırakacağı miras açısından. Yaşlı olmasak da filipinli kızlar sürekli peşimizde, tanışma çabasındalar. 2 tanesi ile takılalım diyoruz, maksat elence olsun. Bara giriyoruz ama uyarı var, seçimlere 2-3 gün var, yerel insanlar için içki yasağı var, sadece yabancılar içebiliyormuş. Kızlar evlerine çağırıyorlar içki içmeye ama o kadar da değil, gidelim markete alalım diyoruz, bir adet 7/11 buluyoruz ama resimde gördüğünüz üzere vitrin mukavvalarla kaplanmış, içki satışı yasak, bu 2 gün sadece hostelimizin havadar terasında içiyoruz biramızı. St. Miguel diye lokal bir biraları var, çok da ucuz. Filipinler sahiden çok ucuz bir ülke, yarım liraya falan denk geliyordu sanırsam 1 şişe bira. 1 paket Marlboro da 1 lira.

當地人很喜歡鼓勵老外跟一個當地女生談戀愛。計程車司機大多數一下子就開始談這個,也說這個外國男人越老越好因爲是撕掉傳過去的遺產。我們雖然沒有那麽老但菲律賓女生一直追我們。我們選了兩個要一起玩,進去了夜店但有個條子說當地人不可以喝酒,爲什麽呢? 2-3天後有個議員選舉,外國人可以買酒。那兩個女生叫我們去他們傢打撞求、喝酒。我們才不敢!各走各的路。。進去了一個7/11,看以下的照片,櫃子用一張紙板蓋上去了,在這裡也不賣給外國人,回飯店去再買啤酒。對了菲律賓的 St. Miguel是一個超好喝的啤酒。菲律賓真便宜,按照我想起來一瓶啤酒好像是10台幣而已,Marlboro大約二十台幣一包。

Hostel'de tanıştığımız bir abc(american born chinese), hollandalı ve japonla beraber china town'a doğru yol alıyoruz, hava çok sıcak olduğu için akşamüstünü bekledik hostelde içe içe, ha bir de Osama da arap zaten, arap restoranlı çok fazla sayıda. ona göre arap bana göre türk olan yemekler için giriyoruz, türk kahvesi içip nargile de içiyoruz( filistin de argile denirmiş bu arada). Suriyeli Beşir ile tanışıyoruz, onlar arapça dalıyorlar muhabbete, anlatmış ona kendisi dahil birçok arabın buraya ucuz seks turizmi ve alkol için geldiklerini. Çok fazla sayıda arap ve arap restoranı var, seks turizmi için gelip helal et yiyebilsinler diye de hem. neyse beni enterese etmez bu durum. China town'ın şehrin metrosundan görünümü:

在hostel認識的一個abc, 荷蘭人還有一個日本人一起去中國城,因爲天氣超熱的所以等到傍晚了。對了馬尼拉好多阿拉伯人來玩,也很多阿拉伯餐廳,很多惡徒滿(Ottoman)帝國的菜,吃了很多,抽水煙,喝土耳其咖啡。踫到了從敍利亞來的Beshir, Osama跟他開始講阿拉伯文聊天,後來也告訴我爲什麽這麽很多阿拉伯人的原因是嫖妓還有酒。反正這個跟我沒什麽關係,對了中國城從接運拍的照片。

Manila'da Makati bölgesine gittiğiniz aman görüyorsunuz zengin ve fakir arasındaki uçurum gibi farkı. İnsanlar lüks alışveriş merkezerinde paralar saçıyorlar, bambaşka bir ülkeye gelmiş gibi oluyorsunuz. Taksiciler bile pazarlığı sevmemeye başlıyorlar bir anda, enteresandır. Bu arada aklıma gelmişken gene söyleyeyim taksinin ucuzluğu karşısında da donup kalmıştık. Neyse ben alış veriş merkezinin önündeki sokak tezgahlarından yengeç kızartma ve kavun suyu alıyorum kendime, ikisi totalde yarım lira gibi bir şey yapıyor.

在馬尼拉去Makati區會了解有錢人跟窮人的差別多大。這裡人買奢侈品,感覺上我們跨國了!連計程車司機都突然不喜歡殺價了。對了看以下照片,在路上買了炸蟹和哈密瓜汁,一共大概10元吧。

Manila'da son akşamda "Shawarma Snack Center" - bilmeyenler için ekleyelim shawarma bildiğin döner, arapça kullanışı asyaya hakim, kimse döner demiyor, ne kadar ülkeye gittiysem asyada hepsi de arapça ismi kullanıyor- arap restoranında güzel bir yemek yiyelim diyoruz. Sıkıcı ve boğucu Manila'da 2 günden sonra istikamet Boracay, bir sonraki gezi yazısı da orası olacak. Manila'yı ben hiç sevmedim, çok merak etmiyorsanız gitmeyin derim ben.

在馬尼拉最後一個晚上去吃 Shawarma Snack Center 、沙威馬小吃中心 :) 名字可愛。在又無聊又陰沉的馬尼拉過了兩天後下一站是長灘島,下個遊記可能是那。我真不喜歡馬尼拉,若沒有那麽的好奇就算了不要去了吧。