11 Temmuz 2011 Pazartesi

Tayvan'da ne yiyorum? 我在臺灣吃什麽呢? -II


Çin yemekleri hakkında birçok kişinin bilgisi, az biraz medyada gördükleri, ondan bundan duydukları ile sınırlıdır.. Elbette ne yesem fotoğrafını çekmiyorum, artık ikinci vatanımız oldu Tayvan ama en azından fotoğraflamış bulunduğum yemekleri paylaştığım bir seri yapmak istiyorum. Zira çok fazla insan bana uzakdoğu yemekleri ile ilgili soru soruyor. Çin yemekleri son derece lezzetli ve sağlıklılar, sadece alışmak için biraz vakit gerekiyor. Benim alışmam yaklaşık 2,5 ayımı aldı ve 16 kilo gibi büyük bir yük attım üzerimden :)

Tayvan'da nereleri görmeliyim? Tayvan'da ne yiyebilirim? Tayvan'da köpek yeniyor mu? Tayvan'a nasıl gidilir?

外國人了解中國菜的程度限於看報刊、電視、上網、聽別人説的。我當然沒有拍攝吃過所有的菜,臺灣反正是我的第二祖國~~ 把至少拍攝過的菜想要跟土耳其人share,決定了po某一種系列。因爲好多人問我關於遠東菜的問題。我在樓上跟他們說中國菜又健康又好吃,不過爲了習慣需要一段時間。我個人習慣吃臺灣菜的時間是兩個半月,這段時間之内瘦了16公斤 ^_^

Kong Pau Chicken isminde, Çin'in Sichuan bölgesine ait bir yemek. Tavuk, lahana, havuç, soğan ve bol bol acı biber.


Bu Tayvan değil Kore yemeği fakat Tayvan'da çok yeniyor. Dana eti kavurma, japonca ismi moyashi olan sebze-ki favori sebzemdir Tayvan'da, keşke Türkiye'de de olsa dediğdir-, dougan ve yosun. Üzerinde de yumurta gördüğünüz üzere.



Ejderha Botu festivalinde çok fazla yenen bir yemek bu "rouzong". Güllacın Ramazan'a özgü olması gibi. Zamanında küllerini denize attıkları veya denize atlayarak intihar eden ölülerini balıklar yemesin diye denize atarlarmış efsaneye göre. İçinde domuz eti, mantar ve fasülye var.


Çin mantısı iyidir.




Bol acılı noodle, lahana kavurması ve patates. Çorba ise Japon Miso çorbası, yosun ve sudan ibaret çok duru bir çorba, Tayvan'da yok tüketilmesine rağmen ben bir türlü ısınamadım.


Biraz da içecekler. Üzümlü fanta


Vanilyalı kola, vişneli kola ve kafeinsiz kola.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...