2 Temmuz 2011 Cumartesi

Çinliler Dünya'nın en uzun köprüsünü inşa etti - 中國蓋了全世界最長的跨海大橋

Dünyanın en uzun köprüsü-30.06.2011
Hürriyet'in "Haiwan gibi köprü" başlığı ile sunduğu haberde başlık ilgimi çekti, hani anladım "hayvan gibi köprü" çok uzun manasında ama isim nerden geliyor. Çinli gazetelerde aradığımda fark ettim sebebini, 海灣 demek körfez demek Çince'de, Latin harflerine dökülmüş hali ise "haiwan". Mevzu bahis dünyanın en uzun köprüsü birası ile meşhur Qingdao şehrini Jiaozhou körfezine (Hayvanına) bağlıyor. Hürriyet'te 42.58, Çinli kaynaklarda ise 41.58 km uzunluğunda olduğu belirtilen köprü 4 sene içerisinde tamamlanmış. Daha önce dünyanın en uzun köprüsü 38.42 km imiş ve Amerika'da bulunmaktaymış. Helal olsun Çin'e diyoruz, bu adamların önlenemez yükselişi hızla devam etmekte.



Mevzu bahis köprünün foto-galerisi için tıklayınız


在土耳其的日報看到了"像動物的橋"。初次看到不太明白到底是什麽東西,後來發現了中國新蓋完的大橋把青島跟膠州海灣連接的,海灣的羅馬拼音haiwan在土文是動物的意思,有一句俚語,若一個東西超大我們說那個東西像動物~~ 原來如此,報紙也喜歡玩字。~~

為看世界最長的大橋的相片相簿請單擊



2 yorum:

  1. Sizi sürekli takip ediyorum yazılarınızı hayranlıkla okuyorum gerçekten çok güzel şeyler paylaşıyorsunuz. Yazılarınızın devamını bekliyorum.

    Uğur E.Ü.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...