4 Temmuz 2011 Pazartesi

Tainan Gezi Yazısı - 台南遊記 (非中文)

"Tai" (台) Tayvan'ın Tay'i, "nan"(南) ise güney demek Çince'de. Ben Taipei (Taypey)'de yaşıyorum, Tai aynı şekilde Tayvan'ı simgeliyor, "bei" ise kuzey demek. Yani kısacası ülkenin kuzeyinden güneyindeki Tainan şehrine gidiyorum.

Tainan, imparatorluk zamanında başkentlik de yapmış. 760.000 nüfusu ile Tayvan'ın nüfus bazlı en büyük 4. şehri, bunun yanında ülkenin en eski yerleşim birimi. Üç özelliği ile öne çıkıyor, tapınakları, tarihi binaları ve yemekleri. Bu yazıda bunların üçünü de bulacaksınız.

Tainan'de nereleri gezmeliyim nereleri görmeliyim? Ben bu soruya önceliği Tayvan'ın en büyük gece pazarı olan "Huayuan" (花園夜市) gece pazarına veririm, ama bir turistin ya da Tayvan'a yabancı birisinin gözünde tarihi An-ping bölgesi ve özellikle "An-ping ağaç evi" ön plana çıkıyor.



Yukarıdaki resimdeki gibi dileğimizi bir kağıda yazıp bağladıysak, sorumluluklarımızı halletmişiz demektir. Ben en sevdiğim kısımdan başlamak istiyorum, Huayuan gece pazarı!



Tayvan'da gece pazarından çok bir şey yok, ama bu en büyüğü ve Taipei'de bulamadığım, yemekleriyle ünlü Tainan'in kendine has yiyeceklerini de bulabildiğim için tıkasıya yemek istiyorum aslında ama sonrasında sabaha kadar içeceğimiz için midemi çok da doldurmak istemiyorum, ondan azıcık bundan azıcık takılıyorum.



Tainan'da public ulaşım sistemi pek gelişmemiş, sorun değil. Osama'nın ve Shing'in motorları var, 2şer olarak ayrılıyoruz gece pazarından.




Gece 4 gibi bir nehrin kenarındaydık, ve o saatte bile aşağıdaki buda heykeline dua etmek için gelen insanlar vardı.


Sabahına Hsinchu'den günübirlik gelen arkadaşlar da vardı.






Bu resimlerden sonra Osama'nın hikayesini anlatmadan geçmiycem. Bu arkadaş, kendisi araptır aslen, 10 yaşında honduras'a göçmüşler. Bir istisna değil kendisi zira şimdi size özellikle orta amerika'da ve latin amerika'nın bazı kısımlarında(Şili'de de yoğun) neden türkleri arap ve hristiyan sandıklarını açıklayacağım. Filistin'de İsrail saldırı sonrası sürülerce filistinli arap, honduras ve şili başta olmak üzere latin amerika ülkelerine kaçmışlar. ve önceden kalan türkiye pasaportlarını kullanmışlar bunun için. osmanlı imparatorluğundan ötürü. ve ne hikmetse gidenler hep hristiyan araplar. herhalde birileri yardım etmiş din kardeşlerine o zaman. Honduras vatandaşlığına geçtikten sonra da türkiye pasaportlarını kullanamışlar. zaten belli bir zaman sonra da hepsinin süreleri dolmuş malum. hatta koik bir anısı var osama insanının, Tarkan'ın şımarık şarkısını nerdeyse bütün latinler biliyor, bilmeyene rastlamadım daha. Neyse, bu şarkı çıkınca çok da popüle rolunca hocası sormuş buna ne diyor, senin ana dilin diye. bu da o zaman itiraf etmiş aslında türk olmadığını.

Biraz tapınak gezelim, sonrasında yemeklerle devam edicez :)





Sözümde duruyorum. İlk resim benim favorim olan yiyecek, sosu ike birlikte kızartılmış karides, yanında zencefil turşusu ve japonların acı wasabi sosu.


Ekmek içi omlet olur mu demeyin, oluyormuş.



Çikolata soslu meyveler.



Bu kekler de harika.


Çin'de alternatif tıp çok rağbet görüyor, ve Çinliler Çin ilaçlarıyla gurur duyuyorlar, normal batılı ilaçlar hastahanelerde satılırken eczanelerde daha çok bizim kocakarı ilacı dediğimiz ilaçlar mevcut.







Yazının girişinde de bahsettiğim "Ağaç Ev". Zamanında terk edildikten sonra binanın her yerinde ağaçlar çıkmış ve duvarlarla ağaçları birbirinden ayırmak imkansız.



Şehrin gece ve gündüz olmak üzere birer panoraması.



Denizsiz yerde yapamayanlar için de sıkıntı yok, 20 km kadar şehir dışına çıkarsanız direk okyanustasınız.

tayvan nerede? tayvan gece hayatı. tayvan vizesi. tayvan dizileri. tayvan başkenti. tayvanda saat kaç? tayvan dili. tayvan para birimi. tayvan çinde mi? tayvan çin sorunu? tayvan çin cumhuriyeti. tayvan roc.

Günü de batırdık, Tainan'de bir hafta sonu sonrası Taipei'ye evime dönmek üzere otogara gidiyorum. Yaklaşık 5 saatlik bir mesafe. Gitmeden önce de sevdiğim bir arkadaşıma vermek üzere kurutulmuş sebze ve meyvelerden oluşan bu "local delicacy"yi alıyorum. Çinliler için en güzel, en anlamlı hediyeler yenilebilir olanlardır. Tayvan'dan sevgilerle.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...