10 Temmuz 2011 Pazar

Ali Dağı'nda 2 gün / 在阿里山的兩天

Şu an Ali Dağı gezi yazısını okumaktasınız,  Ali Dağı'na (阿里山) giden yolda Chia-Yi ve Fen-Qi-Hu için tıklayınız.
您現在看阿里山遊記,爲了去阿里山的路上嘉義跟奮起湖請點擊。

Alishan ismi ile de karşınıza çıkabilir Ali Sağı zira sondaki "shan" sözcüğü dağ demek Çince'de, hatta Çince resimlerden türemiş bir dil, bakın şekli de dağa benziyor >> 山
Alishan'e etnik yapı olarak Çinlilerin varması 19.yy'da, hala da yaşayanların büyük çoğunluğu Tayvan aborjinleri olan Alishan'in gelişmesi 1912 yılında adayı işgal edip yerleşen Japonların Alishan orman tren hattını inşa etmesiyle başlıyor. 1970'lerde bölgenin en önemli geçim kaynağı turizm olmuş ve 2001 senesinde de milli park ilan ediliyor.

Chia-Yi - Alishan otobüsünde 1 gecemizi Fen-chi-hu'da geçirmek için bu noktada aktarma yapmıştık, Alishan'e giden yola kaldığımız yerden devam etmek için ertesi sabah geri dönüyoruz. Önceki resimden tek fark, aniden yukarıdan birileri tarafından pompalanıyormuş hissi yaratan ve her yeri saran sis.

Molada Sushi ve Taiwan Beer iyi gider. Zaten sushi ve bira her zaman her yerde iyi gider.

Pek bir gizemli pek bir karizmatik olmuşum yahu sislerin içinde.

WC'deki dikkatli işeyin, damlatmayın oraya buraya uyarısının çok şirin bir temsili.

Otelimize yerleşiyoruz, 3 kişilik bir oda tuttuk. Tabi fiyatlar Fen-chi-hu'ya göre çok daha pahalı. 3 yataklı bir odada 5 kişi kalıyoruz, 80-90 lira gibi bir ücret ödedik gecelik.

Daha önce geyik eti yemiş miydiniz? Gayet başarılı.

Alishan kahvesi, Ali Dağı'nın çok yüksek noktalarında yetiştiriliyormuş, denemeye değer ama klasik kahvenin hele hele Türk kahvesinin yerini asla tutamaz diyorum.

Akşam yürüyüşe ve içmeye devam. Sabah 5 buçukta kalkıcaz güneşin doğuşunu, bulut denizlerini ve milli parkı görmek için.

Çay plantasyonları

Bir doğa harikası, bulut denizleri. İzleyip keyfini çıkarmaya değer, en azından China Cedar'dan daha çok değer. O da mı ne? Okumaya devam ediniz.

Alishan'de yaşayan aborjinler Zhou ırkından gelmekteler, yerel kıyafetler içerisinde bir turist rehberi. Bizim rehberimiz yanımızda, ama bu adamı daha çok seviyoruz biz. hehe. Bu arada etnoloji okumamdan mütevellit milli parkların yöre insanına ekonomik faydada bulunmak amacıyla nasıl işbirliği içerisinde olduğuna yönelik bir ders de almıştım ve rapor da hazırlamıştık. Kaçkar Dağları Milli parkı'nda da çok güzel bir örneği var.

İşte karşınızda China cedar. Latin name bla bla, the place of origin bla bla, kullanım amacı: bakıp saygı duymak :D

Milli park içerisinde dünyaca meşhur japon çiçeği sakuralara bakıp saygı duymak daha çok hitap ediyor keyfimize. Sakura'ların açma mevsimine özellikle denk getirdik Alishan gezisini, çok fazla durmayacaklar, 2 hafta gibi bir süreden sonra yok olacaklar. Senede 2 hafta, çok az lan böyle güzel bir çiçek için.

O değil de karnımız acıktı sanki. Daha önce Wulai Köyü yazımda da görmüştünüz bu yemekleri, bambuda pişen pilav ve yaban domizi sosisleri.

Alishan folklor gösterisi. Çalan şarkı "Ali Dağı'nın güzel kızı" tarzında sözlere sahip, çok ünlü bir şarkı eski olmasına rağmen. Benim de sevdiğim bir şarkıdır, oradaki aborjinlerden birine diyorum: "yahu nerede bu kız, şarkıda hep duyuyorum, tanışmak istiyorum ben".  Bana verdiği yanıt klasik Tayvanlı mizahsızlığından çok öte: "Bu şarkı çok eski, yabancı. Bence ya ölmüştür ya da yaşlılıktan çok çirkin hale gelmiştir Ali Dağı'nın güzel kızı, boş ver en iyisi"

Dönüyoruz artık, Chia-Yi'de bir kez daha hindili pilav yiyelim, Taipei'ye döneriz sonra.