24 Ağustos 2011 Çarşamba

Tayland'da ne yedim? / 我在泰國吃了什麽呢?

Singapurlar beraber Tayland da yemekleriyle ön plana çıkan bir ülke, hoş Tayland bir çok şeyiyle ön plana çıkmasını başarıyor Asya'da ve yemekler bunlardan sadece biri. Ben en ilgi çekici olanıyla başlamak istiyorum, evet yanlış tahmin etmediniz, böcek. Ben böcek yeme taraftarı değildim pek ama hava alanında arkadaşlarla karşılaştık, onlar da Tayland'a gidiyorlarmış. Onların da yaklaşık 10 kadar arkadaşı önden gitmiş zaten, sabaha kadar sokak partilerinin sürdüğü Bangkok Khou-san Road'da eğlenmeye başlamışlar bile, biz akşam saat 10 gibi onların yanına gittik, biranın yanında ortaya böcekleri koymuşlar çatır çatır yiyorlar. Yüksek ısrarlar sonrasında ben de kabul etmek zorunda kaldım, fena da değil tadı, durduk yere "ah bir böcek olsa da yesem" demem ama biranın yanında çıtır çıtır cips gibi gidiyor, protein deposu diyorlar hem de.

泰國菜也像新加坡一樣突出,其實泰國的很多東西很出色,很值得提到。第一張最有趣,對你們沒有猜錯,就是蟲子。其實我不太願意吃蟲子,不過我們在臺北機場踫到了一群朋友,他們也去泰國,在那邊也有他們的另外一群朋友在Khou-san Road已經開始玩了。 對了Khou san Road 每個晚上在街上party玩到早上。我們大概10點到了那裡,看到喝酒時在桌子上有塑膠袋
裡的蟲子,我先拒絕了但因爲他們很堅持所以後來接受了吃蟲子。喝酒時吃蟲子感覺吃薯片,很好搭配的。包含的蛋白質也很豐富。



Endonezya Albümleri serisinde muz böreğinin, muz cipsini ve muz ızgaranın resimlerini eklemiştim ama muz kebabı hiç görmemiştim Endonezya'da.

在印尼相簿系列有share過橡膠麵包、橡膠片還有橡膠燒烤的相片但在印尼並沒看到橡膠串,可以說是個banana kebap!




"Thai street food" denince aklıma ilk gelen şey pad thai ve yanında spring rolls oluyor, yaklaşık 2 liraya bir porsiyon tavuklu pad thai ( tayland eriştesi) ve 3 adet spring roll menüsü ideal, spring roll'u da sebzeli sigara böreği gibi düşünebilirsiniz. Acı severler için de gayet challenging soslar mevcut.

若要說泰國路上食物最先出現腦海的是pad thai跟spring rolls. 雞肉pad thai(泰式炒麵)加3條spring rolls大概40台幣。若喜歡很辣的話可以挑戰很多種醬。 


Khou-san Rd.'da her akşam 3 tane Türk dönercisi bulunuyor.
在khou-san路每個晚上都有三個土耳其沙維馬攤子。




Endonezya'da buharda pişirilmişini yemiştim bu tatlının, Taylandlılar her şeyi ızgara yapmaya bayılıyorlar, aradaki fark için tıklayınız efem.

在印尼吃過這個甜點蒸的,泰國人什麽都燒烤耶,爲了看有什麽差別請點擊嘍。





Şimdilik bu kadar, Tayland'dan yemekler ve gezi yazıları gelmeye devam edecek.
現在談到這裡,以後要繼續po泰國菜跟遊記,拜拜。





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...